Human Centred Design | één van onze fundatiepalen

creatief strateeg

“het begint altijd bij de gebruiker. Halverwege trouwens ook. En het eindigt er.’

Samen met Frisse Blikken ging ik van de week om tafel met een mogelijke opdrachtgever. Dit was in verband met een omvangrijk traject omtrent haar herprofilering van het merk en communicatie strategie. Hun vraag aan mij was om helder te maken hoe ik het vraagstuk aan zou vliegen. Wat mijn zwaartepunten zouden zijn. Hoe ik het voor mij zie.

En dit is de respons achteraf:

‘We willen binnenkort erg graag met jou een ander traject starten. Heb je daar ruimte voor? Jouw Human Centred Design aanpak, hoe je de regie nam in het gesprek, maar vooral ook ons prettige, menselijke gesprek, maakt dat we je als een absolute meerwaarde zien voor ons bedrijf en haar missie.’

 

 

‘We hebben iets in gedachten wat enorm goed zou passen. Mag ik je er binnenkort over bellen?’

Tijdens ons gesprek hielp deze visual enorm. We hadden een mooi praatstuk en ik was vooral erg dankbaar dat we redelijk snel op 1 lijn zaten. Het was helder wat ik, in samenwerking met Frisse Blikken, kwam brengen. We konden dus snel schakelen en een aantal inhoudelijke aandachtspunten verder uitdiepen.

En weet je wat het mooie is? De uiteindelijke opdracht is naar een ander gegaan. Een pur sang communicatie strateeg die meerdere van dit soort trajecten heeft doorlopen en dat ook nu weer met glans zal gaan doen. En ik en Frisse Blikken? Wij stappen binnenkort met deze partij in een ander bootje waar we allemaal nog meer in ons kracht staan. Can’t wait!

In deze visualisatie vind je een aantal elementen terug die al mijn werk kenmerken:
1. HUMAN Centred Design
2. Het ONTWERPPROCES met haar fases en PROTOTYPING
3. Het betrekken van externe EXPERTS
4. ALTIJD eerst de kern van de zaak vangen