creatief strateeg in huis

 

1. gewoon even koffie.

 

Gewoon toe aan even een fris perspectief? Bel. Dan praten we. Meestal kom je zelf al weer een stuk verder doordat we er samen even doorheen lopen en ik je wat vragen stel. No strings attached. 🙂

 

0

 

2. creatief strateeg in huis.

 

Ik wordt jullie in house art-director. Samen zetten we jullie storytelling in een paar maanden tijd op de rit.

Eerst ga eerst met jullie zitten. Samen lopen we door het verhaal van jouw bedrijf of project heen. In deze sessie stellen we kritische vragen, vinden we antwoorden en diepen we kern uit. We zetten stippen op de horizon en leggen we de basis voor een design richting. Dat wordt ons kompas bij alle keuzes.

Vervolgens zetten we deze high level strategie om in concrete stappen. Hoe gaan we dit uitrollen op een behapbare manier? En daarna? Daarna ga ik het ook echt voor je maken. Om dit goed neer te zetten en te laten landen is het het beste als we een paar maanden (3?) samen optrekken en ik elke week een specifieke hoeveelheid tijd bij jullie aan boord ben. Zo wordt ik even onderdeel van het DNA en kan ik nog beter de vinger op het echte verhaal leggen.

 

€ vast bedrag per maand voor 3 maanden.

 

 

een aantal cases uitgelicht

creatief strateeg

 

‘het is aan ons’ – campagne

Een verhalende campagne voor strategie bureau Thaesis die aanzet tot vragen stellen, tot nieuwsgierig zijn, tot samen zoeken naar wegen om samen ‘goed te doen’. Met deze promotievideo als kick-start, zal er ook een podcast reeks worden ontwikkeld en vind er elk kwartaal ‘het gesprek’ plaats, waarin een essentiële vraag uit onze samenleving met een groep betrokkkenen wordt besproken, met behulp van een speciaal ontwikkeld kunstwerk.

 

Want dat is waar strategie bureau Thaesis zich hard voor maakt: organisaties die goed doen. Deze campagne zal dit jaar worden ingezet, om op die manier enerzijds bij te dragen aan de huidige samenlevingsbehoeften, maar ook om de sterkten van strategie bureau Thaesis nog scherper neer te zetten en zo meer betrokkenheid te genereren.

creatief strateeg

 

vernieuwde strategie voor vrijhaven Zwier op karakter

Het bedrijf Zwier had na 5 jaar een herijking van de koers nodig. Met analyse, gesprekken en visie kwamen we op een aanscherping die het bedrijf weer de kans gaf scherp aan de impact koers te varen

De strategie is niet alleen in een mooie pdf belandt. We stonden Zwier ook bij in het neerzetten van de strategie. We werkten nauw samen met het marketing team, maakten verschillende inspiratieboekjes, zodat ook de gasten de visie op praktische wijze konden doorleven en we waren onderdeel tijdens teamdagen.

creatief strateeg

 

Verhalende ruggegraad van het merk

Your Health Concept kwam binnen met de vraag voor een set nieuwe foto’s, die op artistieke wijze aan zou sluiten op hun missie. Vanuit de kwantum biologie hebben zij een hele eigen kijk op gezondheid. We kozen ervoor ‘de zon’ als stralend middelpunt van hun fotoshoot te kiezen. Met als gevolg dat ook het logo en de huisstijl naar dit narratief toe werden getrokken.

De online herkenbaar en merkidentiteit van deze ondernemers heeft nu een sterk karakter en de organisatie groeit en bloeit.

creatief strateeg

 

Verfriste strategie en handvatten voor de Heerlijckyt van Elsmeren

De Heerlijckyt van Elsmeren een prachtig domein met kasteel in België, midden in vele hectaren eigen OER natuur. Er was in sommige hoofden al helder wat de koers voor de komende jaren zou moeten gaan worden, maar het team had hulp nodig om dat wat in de hoofden van de leidinggevenden zat, ook helder gecommuniceerd te krijgen in de rest van de organisatie. We zijn begonnen met het neerzetten van de ‘raison de être’ van het team. Uit veler gesprekken en ontmoetingen werd duidelijk dat er van ‘monteur tot directeur’ dezelfde drijvende kracht was. Deze hebben we met illustraties en animaties terug vertaald naar het team, wat voor veel gezamenlijke zin en wil om voorwaart te gaan zorgde.

In de volgende fase hebben we de al bestaande strategie verfrist, geordend en pakkend neergezet, inclusief eerste praktische acties om te ondernemen. Sinds dien hebben de Heerlijcke mensen van de Heerlijckyt voor een groot deel de acties zelf opgepakt en zijn ze autonoom in staat om te bouwen naar de toekomst die ze al zo lang voor ogen hebben.

creatief strateeg voorbeelden

contact informatie

Studio tjilp
Rianne de Jong

atelier:
Rudi van Dantzigstraat 5.06
1095 PK Amsterdam

Postadres:
Burgemeester de Kievietstraat 78
1111 GP Diemen