STORYboardinging voor de PLUS supermarkten VR tour

art-direction

STORYboards maken is een van de meest quick and dirty manier om helder te krijgen wat je wilt gaan maken, voordat je bent begonnen.

Als hand-on ARTdirector in het project maakte ik, na een bzoek aan de locatie en het team, in de eerste fase een storyboard. Een storyboard is een soort stripverhaal waarmee je alvast neerzet, waarmee je straks wilt eindigen. Stap voor stap lopen we door de experience en kunnen we testen of het verhaal dat we willen vertellen wel goed werkt, of we wel de juiste kern te pakken hebben en of de manier van vertellen wel goed werkt. In deze fase kan je veel aannames testen met vele verschillende teamleden zonder dat er al veel tijd en geld geïnvesteerd hoeft te worden.


Deze afbeelding is 1 pagina uit het storyboard voor PLUS supermarkten. In het interdisciplinaire team ontwikkelden we een VR experience voor het gehele bedrijf. Op die manier konden de medewerkers alvast kennismaken met het nieuwe innovatieve distributie centrum al voordat het gebouwd ging worden. In een paar weken tijd zette we samen het verhaal hedler neer, wat de VR game bouwer vervolgens stap voor stap kon gaan nabouwen.

de VR game werd uiteindelijk met ontzettend veel plezier en enthousiasme ontvangen door eerst het bestuur, vervolgend de distriubutie medewerkers en uiteindelijk is het met een vrachtwagen langs verschillende PLUS supermarkten gereden om de experience naar de winkeliers te brengen.

Geen Resultaten Gevonden

De pagina die u zocht kon niet gevonden worden. Probeer uw zoekopdracht te verfijnen of gebruik de bovenstaande navigatie om deze post te vinden.