VAN OFFER NAAR BOFFER – experiment & website

art-direction

VAN OFFER NAAR BOFFER | hoe bewust kiezen voor het meten van andere parameters kan leiden tot ├ęcht bij jou passende keuzes.

Je herkent deze overtuigingen over het moeten hebben van een auto vast:

1. GELD als hoofdargument:
‘Als je meer dan x aantal km pr jaar rijdt, en de brandstofprijs is y, dan is het voordeliger om een diesel / benzine* auto te kopen, omdat je dan met de brandstofprijs compenseert voor de hogere/lagere maandelijkse belasting.’ *doorhalen wat niet van toepassing is.

2. SOCIALE overtuiging als hoofdargument:
‘Een jong gezien MOET wel een auto voor de deur hebben. Wat als er wat ernstigs gebeurt? Je hebt het al zo druk, een auto scheelt gewoon zo veeel tijd.. etc etc.

3. SOCIALE overtuiging als hoofdargument:
Maar jullie hebben toch allebij een goed baan / goed lopend bedrijf? Dan is het wel logisch dat je een mooie bak voor de deur hebt staan.

4. ZELFZORG als hoofdargument:
We hebben geen tijd. De agenda’s zijn vol. Met een auto voor de deur ‘koop’ je tijd en vrijheid.

ONZE NIEUWE INSTEEK:
We kozen ervoor eens na te denken over wat wij nou ├ęcht belangrijk vinden. Wat zou er gebeuren als we dat als hoofdargument gebruiken? Zou dat kunnen?

HET EXPERIMENT:
Wij hebben de auto weggedaan (met heel wat buikpijn, want wat staat ons te wachten?!) en zijn andere dingen gaan meten:
1. aantal minuten dat we EXTRA BUITEN zijn
2. aantal minuten dat we EXTRA MET ONZE KINDEREN OP AVONTUUR zijn
3. de hoeveelheid SPIER KILOMETERS die we maken

Conclusie:
We investeren geld en tijd (want dit is NIET goedkoper, zie ook info daarover op de website) en we krijgen er avontuur, tijd met elkaar en frisse neuzen voor terug.

Vette vette win win win win.