Zwier – van management visie, naar marketing plan

creatief strateeg

Zwier, de vrijhaven van de stad bestaat nu een jaar of 5. Het marketing apparaat van het bedrijf werkt goed, maar het voelt ook dat enerzijds de post-corona-samenleving en anderzijds de hereikte koers van het bedrijf vraagt om een nieuw marketing plan. Door strategisch inzicht en doelgroep verdieping te combineren met marketing methodieken zorgen we ervoor dat Zwier bouwt aan een duurzame verbinding met zijn fans en meer rust in het eigen hoofd.

“De brug slaan tussen higher management visie, naar concrete ambities en een hands-on planning wordt vaak als lastig ervaren.”

Ik merk dat door het uit elkaar te trekken, visueel en bespreekbaar te maken het lukt om gezamelijk tot keuzes te komen. Niet alles is in steen gebijteld, maar het effect is wel dat je met het team begint. Je start en gaandeweg leer je. Je hebt helder waar je aan werkt en waar je met zijn allen naar toe wilt.

 

 

Samen zitten en ambities vertalen in acties kan in een team goed werken. Niet iedereen voelt zich net zo thuis in de strategische fase en deze fase waarin zaken concreet worden kan ook bevestigend werken. ‘ja, dat bedoelde ik’ of ‘Inderdaad, dat hebben we nodig.’ of ‘oh! zo zet je zoiets om in de praktijk’.

 

strategie pijlers voor Zwier, de vrijhaven van de stad (5 jaar)