Qindle innovation & design – Elke unieke persoonlijkheid vangen binnen de 1 huisstijl.

fotografie

Een groep medewerkers fotograferen in de huisstijl van Qindle innovation & design. Wauw, dat klinkt als militaire bezigheden.. In het gelid!! Zo wilde ik dit niet aanpakken. Dit innovatieve ontwerpbureau uit Amsterdam bestaat stuk voor stuk unieke, mooie mensen. Mijn absolute hoofddoel was om al die unieke karakters op de foto te hebben. Daar omheen verzon ik een concept waarmee de foto’s goed passen binnen het brand design van de firma. De achtergrond is niet alleen in een van de huisstijl kleuren, het heeft ook een schaduw verloop en textuur. Dat is een directe link naar wat het bedrijf doet: inzicht brengen, strategie brengen; textuur brengen.

   

De medewerkers zelf zijn in zwart-wit geportretteerd zonder enige studio belichting. Dit is allemaal natuurlijk zonlicht. Dat geeft het zachtste, maar ook meest ‘echte’ beeld.
Om er vervolgens er voor te zorgen dat de modellen 😉 authentiek te vangen ging ik met ze in gesprek.
Ik schroomde er niet voor om met mijn sokken op de tafel voor ze te gaan zitten. Ik had expres mijn low-key kleren aan en stelde mij open op. Al kletsend en fotograferend kwamen we op onderwerpen waar de medewerkers zelf enthousiast over waren. Dan is het essentieel dat ik op net het juiste momentje dat knopje van mijn camera indruk. Click! yes! Dan voel ik het al. Dit is hem. jeej.