Vanuit de verstilling in de Drentse modder schreef ik een vision script voor studio tjilp. Een verhalend document dat een beeld geeft van mijn onderneming over 5 jaar. Lekker in detail, inspelend op gevoel en gewenst ripple effect. Heerlijk, maar vooral ook verrassend om te doen. Het wordt dan zo helder dat ik (natuurlijk!) niet jarenlang een éénpitter zal blijven. Dat past niet bij mijn DNA en niet bij mijn ambities. Ambities die zo veel verder reiken dan ‘simpel’ maakwerk. De kunde om te ‘maken’ is mijn vehicle tot helderheid en impact, niet het doel an sich.
Vanaf de eerste seconde van studio tjilp bestaat wordt mij gevraagd;
‘en wat doe je dan precies, Rian?’.
Bij mij komt er dan iets in de trant van:
‘Uhm, heb je even? Tja, wat eigenlijk niet? Uhm, ik geloof kei hard in de kracht van creativiteit. Op dit moment akker ik bijvoorbeeld door change management stukken van een grote hogeschool. Ik help ze met helder krijgen wat ze nou eigenlijk in die 10 pagina’s WORD-document zeggen. Zodat ze straks een visueel stuk hebben, waarmee ze hun verhaal kunnen overbrengen op alle stakeholders. Van student tot docent tot board member. Ik maak duidelijk wat aan wat verbonden is, wat wat ondersteunt. Wat de hoofdlijn is, wat de tools. Maar ik doe ook strategie sessies en ik doe storytelling. Dat is het wel, Denk ik. Zoiets. Snap je het?‘
Na het beantwoorden van zo een vraag voel ik mij elke keer een no-no.
Alsof ik mijn zaken niet op orde heb. Alsof ik maar ‘gewoon wat doe’, wat absoluut niet het de vibe is die ik tijdens het werken heb. Ik heb juist een heel helder beeld van wat nodig is en wat ik te brengen heb. En nu, na het schrijven van tjilp vision script, werd opeens de gemene deler duidelijk:
met creativiteit naar helderheid en impact
+ creativiteit > helderheid & impact
Ha! Dit voelt goed.
Voor nu, want tjilp verandert en ontpopt zich als een razende. hahaha.
Dank voor jullie lieve interesse.
Ik houd jullie op de hoogte!